Dag 3 Egmond aan Zee - Den Burg (Texel)

30 juli 2012 - Den Burg, Nederland

Beste Allemaal

Redelijk slecht geslapen vanwege de andere kussens, behalve Julian die snurkte weer .... Afgelopen napplchtspookte  wel een beetje hele harde donder en bliksem en heel veel regen. Dat beloofde veel goeds.....Na weer eeni

goed ontbijtje spullen ingepakt en om 09:30 vertrokken we. Het weer was goed alleen een hele harde wind. Door prachtige duinen en weer heuveltje op en -af arriveerden we in Bergen aan Zee. Via Schoorl naar Groet, Camperduin naar Petten waar we lekker hebben geluncht op een bankje met zicht op Zee en duinen. Prachtig mooi!

Het tweede gedeelte was vooral voor de kinderen best zwaar. Weer heuveltje op en - af en veel wind... Maar ik kan niet anders Setten Super gedaan!  Via Calatsoog en Julianadrop ging de tocht langzaam naar Den Helder. Heel mooi landschap en vooral het laatste stuck van de meest noordelijke plek van Nederland naar de haven van Den Helder was prachtig. Letterlijk fietsten we 5 meter van de zee over een lengte van 7 kilometer. Al met al hadden we al stiekum 47 kilometer afgelegd..... In Den Helder aangekomen konden we direct aan boord en was het een rustige overtocht van +\- 20 minuten.