Dag 7 De afsluitdijk over naar Makkum

3 augustus 2012 - Makkum, Nederland

Gelet op de weersberichten Van de afgelopen dagen waren we bang voor regen en tegenwind als we de afsluitdijk over zouden gaan. Niks was minder waar gelukkig! Toen we opstonden regende het maar om 10:30 uur toen we vertrokken was het droog en de hele dag was het lekker zonnig en nog belangrijker we hadden wind mee!!!! Wat een genot lekker windje mee met een gangetje van gemiddeld 22 per uur van Noord Holkand naar Friesland terwijl je je tegenliggers af en toe tegen de wind in ziet ploeteren om vooruit te komen. Jullie snappen vooral voor de kinderen en dus voor ons erg prettig. In no time (minder dan 2 uren) waren we dus de afsluitdijk over.
Helaas toen we richting Makkum wilden fietsen was de weg afgesloten door een ongeluk. Dit betekende via een omweg en wind tegen (vallen) toch in Makkum aangekomen. Nu op het terras in de zon met een Leffe Blond proost allemaal op de mooie overtocht over de afsluitdijk

1. Hetty:
    3 augustus 2012
    Zo ! Dat was boffen zeg...zon en wind mèè...dàt is de manier om de afsluitdijk met de fiets te bedwingen !! Jammer van de omweg bij Makkum en daar ook gevallen ? Maar dan extra genieten van dat terrasje..
    Succes weer allemaal morgen, of is het een rustdag ?
  2. Toni en Tony:
    3 augustus 2012
    He bikkels, knap wat jullie allemaal doen hoor, en wat een mazzel met de wind in de rug over de afsluitdijk! Makkum is wel een leuk plaatsje volgens mij, hoop dat jullie een leuke plek hebben om te slapen na deze tocht. Lekker slapen en morgen weer op de fiets?
  3. Ina Maagd:
    4 augustus 2012
    De afsluitdijk was dus geen straf zo te lezen.En met een zonnetje en de wind in de rug kun je je niet beter wensen.Fijn dat "Vrienden op de fiets" jullie goed bevalt.Je moet het een beetje treffen natuurlijk,maar het is toch ook altijd wel weer spannend waar je terecht komt.Vandaag(zaterdag) heeft het hier in Heemstede heel verschrikkelijk geregend.Hopelijk bij jullie niet.Wij waren vanmiddag in Nieuwkoop en hebben daar de hele middag buiten gezete,geen druppel.Dat hoop ik dan ook voor jullie.Nog heel veel fietsplezier en toi,toi,toi maar weer!